You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
אלימות בכל רובד - מאמן הכה את מאמן היריבה
אלימות לא רק כאן. קרב אוהדים במדריד (צילום: אינסטגרם)

אלימות בכל רובד - מאמן הכה את מאמן היריבה

מה העונש שספג מאמן, שנטען כנגדו שפגע במאמן היריבה? מדוע שחקן ספג הרחקה מ-10 משחקים? על מקרי אלימות אלה ומקרים נוספים, בכתבה זו

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל גם השבוע לא היו מחוסרי עבודה בכל מה שקשור לדיונים על אירועי אלימות, שהתרחשו במגרשים השונים. גם השבוע שורה של קבוצות, בעלי תפקידים ושחקנים מצאו עצמם מורשעים בעבירות חמורות של אלימות. שוב פעם ההתאחדות בחרה בעונשים הקבועים: קנסות כספיים והרחקות. מדוע לא מערבים את רשויות אכיפת החוק בנעשה במגרשים? למה בדיוק מחכים? הכתובת לא על הקיר, היא זועקת מהרבה קירות ואם לא ייעשו פעולות משמעותיות בשיתוף משטרת ישראל ובתי המשפט, אנחנו נגיע לקטסטרופה של ממש במגרשים.


אז מהם אירועי האלימות המרכזיים בהם דנו בבתי הדין השבוע? הנה לכם "המבחר". גם השבוע לא ציינו את שמות המעורבים כדי להתמקד בגופו של עניין ולא גופם של אדם ומועדון.


לדרבי פיצוצים משלו

משחק דרבי בין קבוצות נערים ג' פוצץ בדקה ה-63 בשל קטטה בין שחקנים ובעלי תפקידים משני הצדדים, כשע"פ טענת השופט, אחד מהמאמנים הכה באגרוף בפניו של מאמן היריבה. אז כן, יש דברים שרק בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל יכולים לקרות, כמו להוריד נקודה אחת ממאזנה של כל קבוצה, למרות שאין טבלה רשמית מטעם ההתאחדות לכדורגל… אה, ואל דאגה, בשל הרשעת הקבוצות בסעיף: התפרעות תגרה ותקיפה, כל אחת נקנסה ב-2,500 שקלים בפועל. שחקן אחד הורחק מ-7 משחקים, המאמן שנטען כי הכה את מאמן היריבה הורחק מ-7 משחקים בפועל (כי זה מאוד הגיוני, שמאמן שנוקט באלימות יחזור לקווים…). המאמן שהוכה, זוכה מאשמה בסעיפים: הפרת סדר והתנהגות בלתי ספורטיבית. שני שחקנים (אחד מכל קבוצה), שהורשעו בסעיף: השתתפות בקטטה, ספגו הרחקה מ-4 משחקים בפועל.

ומה עוד?

שחקן נערים הורחק מ-10 משחקים בפועל, לאחר שהורשע בארבעה סעיפים: פגיעה גופנית בשופט המשחק, הפרת סדר, איום והעלבת שופט המשחק. לדברי השופט, לשחקן נשלף כרטיס צהוב בגין דיבורים מיותרים וכעבור מספר דקות איים עליו, לאחר שפנה אליו וביקש שיירגע. השחקן הצמיד את ראשו לראשו של השופט ונבלם רגע לפני הכאת השופט. השחקן הורחק ליציע ולאחר מכן ניסה לפרוץ למגרש ולהכות את השופט, שנזקק לליווי מצד מנהל מחלקת הנוער של אותו מועדון כדי להגיע בבטחה לרכבו.

משחק נערים, שפוצץ 3 דקות לפני סיומו, בשל בעיטת כדור מחוץ למגרש וסירוב של הקבוצה לחדש את המשחק אחרי ספיגת שער.  עוד טוען דו"ח שיפוט טוען לקללות ואיומים מצד בעלי תפקידים ושחקנים של הקבוצה המארחת, שהפסידה במשחק זה 2:0, הביא להעמדה לדין של הקבוצה הנאשמת ומספר שחקנים ובעלי תפקידים. הקבוצה נקנסה ב-3,000 שקלים בפועל ובהפסקת פעילות עד תום העונה על תנאי (אפשר לחשוב כמה זמן נשאר עד לסיום העונה…).  יו"ר המועדון הורשע בסעיפים: הפרת סדר, העלבת שופט המשחק, איום ואי ציות להוראות שופט המשחק. עונשיו בפועל: 1,500 ש"ח קנס והרחקה מ-6 משחקים. שחקן הקבוצה, שכנגדו נטען שבעט את הכדור לעבר כביש סמוך, הורשע בסעיף: הפרת סדר. עונשו: הרחקה מ-4 משחקים בפועל. אפסנאי הקבוצה, הורחק מ-6 משחקים בפועל, בעקבות הרשעותיו בסעיפים: העלבת שופט משחק, אי ציות להוראות שופט המשחק.

שחקן נערים הורחק מ-8 משחקים בפועל, בשל הרשעה בסעיפים: פגיעה בשחקן יריב והפרת סדר. כנגד השחקן נטען, כי לאחר שהורחק במהלך המשחק רץ עם נעל פקקים והכה שחקן יריב בראשו.

קבוצת נוער, שכנגדה נטען שבסיומו של משחק חוץ בו הפסידה הקבוצה, נכנסו גורמים המזוהים עמה מהיציע והכו את שחקני היריבה, נקנסה ב-3,000 שקלים בפועל ובהפחתת שתי נקודות על תנאי, זאת בשל הרשעתה בשלושה סעיפים: התפרצות אוהדים לשדה המשחק, פגיעת אוהדים והתפרעות תגרה ותקיפה.

שחקן נוער, שכנגדו נטען שהכה שחקן מקבוצתו במהלך משחק, ספג הרחקה מארבעה משחקים בפועל.

שני שחקנים נערים מאותה קבוצה, שהגיבו בקללות ואיומים כלפי שופט המשחק, הורחקו מ-5 משחקים כ"א, בשל הרשעתם בסעיפים: איום והעלבת שופט המשחק.

שחקן נערים הורחק מארבעה משחקים בפועל ומשמונה על תנאי בעקבות הרשעה בסעיפים: פגיעה גופנית בשופט המשחק, העלבת שופט. כנגד השחקן נטען, שקילל את השופט, פגע באלימות בחזהו של השופט, שהודיע על פיצוץ המשחק כרבע שעה לסיומו, אך לאחר שהשחקן הורחק מאזור המגרש ע"י קבוצתו, החליט השופט לחדש את המשחק בעקבות שכנועים מצד קבוצתו, שטענה כי מדובר בשחקן המצוי על הרצף האוטיסטי.

בעל תפקיד, שכנגדו נטען כי במשחק טרומים איים בפגיעה גופנית  בשופט משחק, תוך שהוא מסרב לצאת משדה המשחק,  הורשע בסעיפים: איום, העלבת שופט משחק ועבירה על חוקי/תקנוני/הוראה של ההתאחדות לכדורגל. עונשו: הרחקה עד לסיום העונה וקנס בגובה 500 שקלים. 


שתפו אותנו